reklama

Papučová kultúra

Prečo snívame sny, ktoré nie sú reálne. Prečo žijeme život, ktorý je príliš virtuálny. Vyzujme si papuče a vykročme do sveta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Časy, keď sme pobehovali hore dolu po vonku sú už dávno za nami, a náš život sa z exteriéru premiestnil do vnútra našich domov, internátov či izieb. Namiesto prechádzky sa poprechádzame svetom internetu, priateľov vidíme zriedkavo, no a namiesto toho, aby sme s nimi išli na pivo, hodiny rozoberáme bezduché témy v teple a s papučami na nohách. Občas ma zamrzí, keď nie je s kým ísť na výstavu, do kina či len tak sa poprechádzať. Snívate svoje sny doma, bojíte sa vyjsť von a čeliť realite. Ja sa bojím toho, že sa jedného dňa dožijem samoty vo svete, zahltenom technikou. Málokedy vidíte ľudí čítať knihu. Len tak v autobuse, na zastávke či v kaviarni. Ja to robím. Nie len preto, aby som uspokojila svoje potreby , ale rada vidím, keď sa ľudia s úsmevom pozrú a zamyslia sa. Ešte radšej mi potom príde stretnutie s nimi, v tých autobusoch, zástavkách či kaviarňach, kde sa zrazu aj oni snažia čítať, nie len preto aby uspokojili svoje potreby, ale aby vyčarovali úsmev na tvárach ďalších ľudí. Bojím sa samoty a straty priateľov. Čo ak ich už nikdy neuvidím, stanú sa súčasťou svojich papučí, ruky im prirastú ku klávesniciam a mozog, ten pohltí svet nereality. Prestanú chodiť na pivo, život medzi dvoma stenami im bude vyhovovať a priateľstvá si budú vynahrádzať rozhovormi s pseudo známymi , takými istými papučiarmi. Zmeniť tento svet sa nikomu nepodarí. Ani mne, ani tebe no a ak, tak technológie za nás všetko vyriešia. Dožijeme sa veľkej technickej revolúcie? Vznikne nové náboženstvo uznávajúce iba sociálne siete? Čas ukáže kam sa dostaneme, zatiaľ sa však zamyslite nad prechádzkou vonku. Trochu vzduchu, vietor vo vlasoch. Užívajme si svet taký aký je, pokiaľ môžeme. Predsa len, nevieme, dokedy. Studené pivo, voňavá tráva a slnečné lúče. Priatelia ktorých sa môžete chytiť. Pobozkať. Ktorým veríte a viete, že sú reálny. Nie len internety.

Barbora Janáková

Barbora Janáková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Každý je tvorcom svojho šťastia. Som une femme mystérieuse. Rada sa strácam, no ešte radšej sa objavujem . Mám pár imaginárnych priateľov, pomáhajú mi prijať svet taký, aký je. Mám pár mŕtvych priateľov, čítam ich pred spaním. Mám pár reálnych priateľov, znamenajú pre mňa celý svet. Zoznam autorových rubrík:  PoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu